Festivalul NEW GENERATIONS - Cronica unui hub creativ

Mai mult de 1200 de vizitatori în trei zile: acesta este modul în care prima ediție a Festivalului NEW GENERATIONS a activat orașul Milano, între 28 și 30  noiembrie 2013, transformând La Fabbrica del Vapore într- un loc de întâlnire pentru tineri arhitecți din toată Europa. Apogeul unei cercetări realizate de Itinerant Office, Festivalul și-a propus să analizeze impactul crizei asupra profesiei de arhitect și s-a bucurat de participarea a mai mult de cincizeci de birouri sub 40, cu sediul în Belgia, Franța, Marea Britanie, Grecia, Italia, Portugalia, România, Spania, Olanda, Turcia și Statele Unite ale Americii.

O întâlnire internațională între diferite povești, discipline și puncte de vedere, Festivalul NEW GENERATIONS a fost nu numai o imagine panoramică asupra arhitecturii contemporane și, mai mult decât orice, un hub creativ.

În același timp, expoziția din spațiul de prestigiu al Urban Center  a înregistrat o participare publică de mai mult de 400 de persoane. Această expoziție spune geneza proiectului construit în jurul formatului de video-interviu și care se bazează pe colaborare și schimb cultural.

În programul intens au mai fost prezentări 20 Minutes Lectures, susținute de o seamă de birouri tinere cunoscute, cum ar fi: .Fabric ( Olanda), Subarquitectura ( Spania ) e bam ! ( Italia ), patru Shared Lectures, care s-au axat pe noul format de prezentare colaborativă dezvoltat ad-hoc de către curatorii Festivalul Gianpiero Venturini și Carlo Venegoni, au cuprins printre altele  “Spam Correspondences”  de Denieuwegeneratie ( Olanda) cu Estudio SIC ( Spania) și  “Supersized Porn” de B22 (Italia) cu Disguincio (Italia ) și două nopți Pecha Kucha deschise către arhitecti, designeri, fotografi și oameni creativi, au permis Festivalulului să permită publicului să se întâlnească cu protagoniștii și să ia parte efectiv la producerea de conținut.


COMMUNITY AND BUILD WORKSHOP

Primul Festival New Generations este legat de sfera colaborării ca punct de generativă și este ceea ce au dezvoltat timp de trei zile Comunitate și tutorii workshop-ului studioWOK ( Italia ), arhitecți care lucrează în spațiul public, de la de design interior, la scară urbană; Estudio SIC ( Spania), un birou axat pe multidisciplinaritate si ateliermob ( Portugalia) , un colectiv de designeri în măsură să fuzioneze într-o arhitectură mod orizontal, proiectare și planificare urbană.

De la bun început, participanții s-au concentrat pe a construi o comunitate prin utilizarea unui material precum lemnul și aunui spațiu deschis la dispoziția lor, La Cattedrale de La Fabbrica del Vapore cu piața publică adiacentă. Și așa au apărut toate răspunsurile, de la un focul de tabară central, elementul tradițional al convivialității, până la o compoziție radială de grinzi dispuse într-un mod algoritmic unde oamenii ar putea sta și activa comunitate.

În timpul prezentării finale, spatiul nedelimitat și spațiu potențial infinit al instalației a atras și a chemat toți protagoniștii festivalului pentru a reflecta asupra importanței unui instrument primitiv și a unui material artizanal ca elemente de coeziune.

COLLABORATIVE ARTS WORKSHOP

Al doilea workshop al Festivalului New Generations, a fost condus de către un colectiv de profesori care provin din diferite domenii de creație : Pac - Man Arquitectura (Spania), arhitecți și designeri care studiază relația dintre identitatea colectivă și peisajului urban, Giampiero Sanguigni (Italia), arhitect, curator și autor al mai multor cărți de arhitectură , ZEDZ (Olanda), artist de stradă cu o pasiune pentru mediul urban și IfIcan’tdance  (Italia), grup de dans contemporan capabil să citească mișcarea ca generator de spațiu. Obiectivul workshop-ului a fost de a explora posibilitățile de colaborare între diferite discipline, cum ar fi arhitectura, design, artele grafice, modă și dans â, în scopul de a ajunge la un rezultat inclusiv.

Mai întâi a fost o fază de brainstorming , în care participanții au fost invitați să abandoneze schemele propriului mediu profesional și să-și asume un punct hibrid de vedere. Câteva experimente pe perechea de luminozitate / gravitate au dus la realizarea mai multor totemuri plutitoare, sensibile la aer și mișcarea corcurilor. Elementele din material TNT au fost umflate cu heliu și cusute în diferite forme și dimensiuni, cu un diametru astfel încât o persoană să intre în interiorul lor. În timpul evenimentului final, totemurile au fost protagonistele unui concert live, care a implicat participanții, tutorii și publicul, amintind că interacțiunea este motorul tuturor colaborarilor.

CRIZA & INNOVATION WORKSHOP

Ultimul workshop al Festivalului New Generations a dat viață timp de două zile unor intense de mese rotunde, dezbateri si interventii cu privire la criză ca punct de plecare pentru noi cercetări. Workshop a fost condus de Snark - space making  (Italia), care își concentrează activitatea pe dezbatere, și pe problemele născute din video- interviurile puse pe masă de Itinerant Office (Italia).

Datorită medierii lui Lucy Bullivant (Marea Britanie), Anne Miltenburg (Olanda) și Domenico Di Siena (Spania/Italia), structura orizontală a discuției  a angajat publicul în producția de cuvinte-cheie, texte și desene, rezumate în patru postere, una pentru fiecare masă rotundă, care joacă rolul de manifeste ale workshop-ului în sine.

Problemele discutate în timpul workshop-ului au mers de la conceptul de designer ca producator de valori, la modelul independent și auto-sustenabil de economie, de la criza modelului tradițional academic, la noile școli virtuale și până la rețeaua în sine înțeleasă ca element pozitiv de interferență ce poate activa noi niveluri semantice. Relatările live prin intermediul Twitter cu hashtag # crisisandinnovation stă la baza a unei noi platforme wiki, care va aduna împreună și va dezvolta în viitor, un manifest tot mai amplu, accesibile tuturor.

Rețeaua New Generations și-a mărit capacitatea pregătind terenul pentru noi video-interviuri cu o parte dintre protagoniștii festivalului, inclusiv câștigătorul Open Call-ului lansat în urmă cu două luni, Alison Killing (Killing Architects, Marea Britanie / Olanda).


We’d like to thank every subject that made New Generations Festival possible:
Chamber of Architects of Milan, the Municipality of Milan, the Politecnico of Milan, the Embassy and General Consolate of the Netherlands, the Embassy of Spain in Italy and ANCE Giovani
Foundation of the Chamber of the Architects, Urban Planners, Landscape Architects and Conservators of Milan Province area
La Fabbrica del Vapore, Stecca 3.0, Urban Center
main sponsor: EPSON, Rockwool
sponsor tecnico: Natali Technology, Screenline
content partner: IED Milano
media partner: A10, Archello, ArhiForum, Artribune, Cityvision, Cosebelle, Europaconcorsi, Future magazine, IaaC, Q9 magazine, Uncube, ZERO