Amenajare Farmacie


17.09.2012
Tipul proiectului: proiect executat
Autor: H STUDIO
Localitate: Suceava
Echipa de proiectare: Constantin HÂRȚAN, Manuel SALICHE (vizualizare 3D)
Alți colaboratori: Q MOBILI, Iași (mobilier)
Client: PHARMAPLUS - Fălticeni
Anul proiectării: 2012
Anul execuției/finalizării: 2012
Suprafața utilă: 143 mp
Fotograf: Bogdan ONOFREI

Deși este o locație de cartier, unde profilul cumpărătorului este ușor diferită în comparație cu o desfășurare similară dintr-un mall, amenajarea unei farmacii “moderne” ar trebui să respecte aceleași criterii de prezentare, de ”merchandising visual”: clasificarea funcțională a ofertei merceologice, organizarea rațională a spațiului de vânzare (layout) și expunerea interesantă și atractivă a produselor comercializate (display).

Rafinarea tehnicilor marșează pe implicarea emoțională a pacientului – client, transformând vizita la farmacie într-o experiență multisenzorială.
Poziționată ca un excentric capăt de perspectivă al unei străzi importante dintr-un cartier sucevean, un obiectiv important al designului a fost de a conferi amenajării un accent vizibil și o prezență civică semnificativă – abordare necesară unei farmacii, în același timp păstrând-o în litera temei de proiectare. Din dorința și necesitatea beneficiarului de a resuscita un spațiu și având drept atu de partea noastră expunerea laturii celei mari spre zona publică -  nod de circulație auto și pietonală, a rezultat o farmacie ce pune în dialog o abordare modernă, liberă, cu o temă relativ rigidă în abordare (cel puțin la noi).

Dispusă cu o planimetrie sub forma literei “T”, oficina este tratată cu materiale predominant lucioase: pardosela din gresie albă lucioasă pozată fără rosturi – impresia de continuitate, mobilierul - cu intersecții rotunjite - din MDF lucios și prevăzut cu tub luminos cu leduri, alveolele din tavan rezolvate prin intermediul tavanului extensibil de culoare turcoaz - luminate indirect cu leduri, stâlpul central tratat integral cu oglindă cristal, iar printul – elementul contrastant cromatic reprezentând natura florală pe fond negru;  toate acestea, sumate, contribuie la scenografia generală.                  
Totusi, ACCENTUL scenografic se desfășoară seara, când alveolele din tavan filtrează lumina ledurilor din spate, generând o atmosferă ușor feerică, de piscine. Cheia accesului la memoria și atenția cumpărătorului constă în “dialogul” dintre spațiu și conținut pentru crearea de noi tendințe, a unui nou stil, iar aceasta reclamă implicare și motivație excepțională.